Sunday, August 30, 2009

Megint befüstölődtünk!

Sajnos megint a nagy meleg miatt az egész hegy ég itt körülöttünk. Ez most már minden évben a szárazság miatt újra elkezdődik. Most ez a tűz nagyon közel volt hozzánk. Hatalmas nagy füst gombolyagot lehetett látni az udvarból. Minden tele a hamuval, a szemünket csípi a füst. Nagyon egészségtelen. Közel 120 fok volt tegnap. Ebben a hőségben nem csoda ha kigyulladnak a száraz bokrok. Ilyenkor szegény állatok is menekülnek ha tudnak. Még szerencse, hogy a szárazság miatt nem sok van a hegyekben. Elégük volt a tűzoltóknak is a nagy hőségben. Több mint 20 ezer acre ég még ma is. Több utca van LaCanada részén kilakoltatva. Idáig 3 sebesült reméljük nem is lesz több. Szél nincs és mégis nagyon nehéz az oltás. Tegnap ahogy mentem a Costco-ba vásárolni az útról készítettem pár képet. A hatalmas fehér, szürke füst gombolyag később este felé már teljesen vörös lett és beborította az eget.Ahogy hátat fordítok a tűznek a Valley így néz ki. Itt még nem terjedt el a füst nagyon.Ma, vasárnap kimentem a Griffith Park Observatory-hoz hátha jobban látni a tűzet merre is ég de a hegyek eltakarták. A hírekben hallottam, hogy a hegy másik oldalán is begyulladt. Itt a hollywoodi hegyen is lehetett érezni a füstöt. A belvárosra is füstös homály telepedett alig tudtram a zoom-mal behozni.Ez mutatja két helyen is ég igen erősen a hollywoodi hegyek mögött. Azért borzalmas, hogy minden évben ezen kell keresztül menni. Nem emlékszem, hogy 10-15 évvel ezelőtt lettek volna ilyen nagy tűzek . Persze lehet csak én nem figyeltem fel rá, mert minket nem érintett akkor annyira.Sajnos ez nem felhő hanem füst.

No comments: