Thursday, February 11, 2010

Főzzünk egy kicsit...

Ma a fiam egyik kedvenc ételét készítettem ma el. Gyorsan meg van és finom. Itt Fiesta Chicken -nek hívják ami Ünnepi Csirkét jelent de én csak Californiai Rizses Csirkének mondanám.
Lefordítottam nektek a receptet próbáljátok ki nagyon finom. Aki a csirkét nem szereti az elkészítheti disznó hús darabokkal is.

Chicken fiesta - Californiai rizses csirke


11/4 kg csirke darabok körülbelül (lehet csont nélküli is, vagy disznó hús is )

fekete bors
piros paprika
2 nagy kanál vaj vagy margarin
1-2 szál füstölt kolbász pl. gyulai féle felszeletelve
3/4 csésze zeller szár felszeletelve
3/4 csésze zöld hagyma felszeletelve a zöld részével együtt
3 csésze megfőzött fehér rizsa
1 kanna 12 oz (kb. 16 nagy kanál) konzerv kukorica
1/2 zöld paprika felkockázva apróra
1/4 piros paprika felkockázva apróra ha van a szin miatt
2 kis kanál citrom lé
A csirkét beszórod a só, bors, pirospaprikával. Én csirke mellét használtam most, csont nélkül.
A vajon elő sütöd szép pirosra közepes tűzön egy nagyobb lábasban amibe később a többi is belefér.
Mikor szép szine van kiszeded a csikét és a zsírjában puhára dinszteled együtt a felvágott kolbászt, hagymat, paprikát.
Hozzáadod a rizsát a kukoricát és a citrom levet. Összekevered, sózód, borsozod tetszés szerint és egy kivajazott lapos tepsibe öntöd. Én szeretem az üveg tepsit használni.
A tetejére szórod a csirke darabokat és kicsit belenyomkodod a rizsába. Letakarod aluminium fóliával és közepes meleg sütőben kb. 30- 40 percig sütöd míg a hús puha lesz.
A fiam reszelt sajtot tesz a tetejére amit pár perc alatt ráolvaszt. Én csak simán szeretem salátával vagy céklával. Jó étvágyat!

Közben még tudtam fotózni is ma. Volt egy látogatónk a kertben egy fakopácsoló harkály. Itt én még ilyen szép szines nagy méretű harkályt nem láttam. Sajnos nagyon hamar elrepült mikor észre vett a magas fáról, így csak két kép sikerült róla.

No comments: