Wednesday, March 3, 2010

Március

Március egyik kedvenc hónapom. Ilyenkor kezdődött otthon a tavasz. Levetettük a téli ruhát.. emlékszem egyik évben kaptunk egy szép sötétkék rakott szoknyát kis fehér blúzt hozzá és egy kis kabátot. Mintha most lenne. Ilyenkor mindig új ruhát vettek anyuék nekünk Március 15 ünnepére. Ez otthon nagy szám volt nem mint itt ahhol az ilyesmi nem nagyon jelent semmit, mert bármikor bemegyek az üzletbe és megveszem. Akkor otthon még álmodoztunk egy egy új ruháról, cipőről. Annak is meg volt a szépsége a számunkra. Ilyenkor kezdtek nyílni a virágok is. A hóvirág amit én nem láttam, már 30 éve legalább. a gyöngyvirág aminek csodálatos illata volt, a tulipán, nárcis és a többi.
Itt nálunk Californiában ilyenkor a legjobb a virágoknak, mert nincs túl meleg és esik az eső is néha, bár mostanában igen gyakran. Néha már azt hiszem itt az özönvíz.

Nálunk is szépen kihajtottak a gumós tavaszi virágok amit elültettem az év végén. A pipacs is ilyenkor a legszebb. Ez nem a mezei pipacs ami otthon sok volt Iceland poppy-nak hívják és nagyon gyenge fajta. Ilyenkor a hűvösebb időben nyíllik. Szokásomhoz híven átdolgoztam pár képet:Ilyen szép nagy gombák jöttek fel az udvaron. Egy egy tenyérnyi nagyságu de sajnos mérgező. Mindig izgulok nehogy a Vizslák megkóstolják de milyen érdekes is, hogy eszük ágában sincs, tudják nem szabad megenni. A természet csodálatos. A harkály is visszajött, már kettő is van bellőle. Alig lehet észrevenni a fán úgy belemosódik....és az aranyos katicabogár. Milyen érdekes, hogy ezt a bogarat mindenki szereti. Nekem csak egy bajom van vele, hogy bármikor akarom fotózni mindig megfordul és megy el. Szerintem camera shy, szégyenlős!Az őszi szinekből is maradt még a bokrokon de már jön az új hajtás is.

1 comment:

Menroting said...

Szia ! A gomba feletti második kép nekem nagyon tetszik.Persze a többi is jó de ezen jól el tudok kalandozni vagyis "gondolkozni"..:-)

Nálunk sajna késik a tavasz s bár éppen most is nagyon szépen süt a nap, a mínuszok még igencsak repkednek, főleg hajnalban.
S sajnos még a jövő hétre sem jósoltak jobbat a tv időjósai.Remélem tévednek.