Friday, June 25, 2010

Sztrapacska

...vagy is strapačky ahogy a szlovákok hívják. Régen, nagyon régen talán igaz sem volt Palcsó néni szokta nálunk készíteni mikor átjött Kismamámhoz látogatóba Putnokról. Azóta is úgy emlékszem rá mint valami igazán finom, különleges étel amit csak ritkán készítettek. Igazából nem is olyan különleges. Hasonlít a rendes túrós nokedlihoz amit mindig főzünk azzal a külömbséggel, hogy ebben juh túró van és a nokedliban pedig reszelt krumpli. ...és persze a sok emlék hozzá abból a szép időből!
Ma volt itthon egy kevés bulgár feta sajt túró és eszembe jutott a Sztrapacska. Ma Csaba és Ági elkocsikázott Las Vegasba így csak hárman voltunk nem kellett sok. Gyorsan meg is főztem, finom lett. Próbáljátok ki:

Hozzávalók:
2 krumpli
2 tojás
só liszt és egy pici víz, hogy nokedli tészta sűrű legyen.
pár szelet szalonna
tejfel
juh túró

Lereszeltem a megtisztított burgonyát és a két tojást beleütve annyi lisztet kevertem bele, hogy nokedli sűrűségű legyen. Pici só és víz is kelett bele.
Amíg a víz forrott  a szalonnát megpirítottam.
A forró vízbe beleszaggattam a nokedlit. Pár percig hagytam főlni és leszűrtem a szalonna zsírba. Tejfellel és juh túróval összekevertem.

Igen finom de nagyon laktató! Vigyázzni kell nem szabad sokat enni bellőle!! Gyorsan elfogyott, nem is tudtam lefotózni.

No comments: