Friday, December 3, 2010

Friss kolbász

Pesti lévén nem nagyon értek a hurka, kolbász készítéséhez de szeretek mindig új dolgokat kipróbálni. Igaz sokkal egyszerűbb elszaladni az üzletbe és megvenni de az azért soha nem olyan, mint amit magam készítek. Nem mindig sikerülnek a dolgok illetve az új étel receptek mégis elfogy.
Emlékszem nagymamáéknál szoktak disznót vágni ilyenkor Farádon, Győr-Sopron megyében. Sajnálom a recepteket nem kértem el és most csak találgatok hátha sikerül hasonló ízeket kihozni. Sok magyar hentes van itt Los Angeles-ben  de egyiknek sem jöhet közel sem ahhoz ahogy nagymamáék készítették. Lehet csak az én emlékeim csalnak....
Minden esetre vettem 2 lb sovány disznó combot és 2 lb. zsíros részt. Szépen ledaráltam, összekevertem pár foghagyma gerezddel, sóval, borssal és pirospaprikával. Tettem még bele kis darált szegfűborsot is.(itt alspice-nak hívják) Az utolsó tekercsbe pedig sajtot a fiam kivánságára de szerintem semmi külömbség nem volt a sima és a sajtos között kisütés után.
...utána jött a töltögetés. Egész délután elszórakoztam a kolbász töltéssel de nagyon jól sikerült! Mindjárt olyan otthoni vidéki hangulat lett a sülő kolbász illatától. Mondanom sem kell nem sokáig, mert nagyon hamar elfogyott!
Igazán nem éri meg a sok vacakolás vele csak szórakozás képpen érdemes kipróbálni. 
Úgysem tudtam menni fotózni a munkák miatt .. Talán ha lesz időm és energiám megint,  hurkával is próbálkozok majd.
A kedvencem a zsemlés véres hurka volt otthon, amit már vagy 40 éve nem ettem.



Fresh Hungarian Sausage

4 lb pork ( lean and fat pork ground)
1 garlic head cleaned and ground ( you can use less if you don't like garlic)
1 tsp black pepper
1 tsp ground alspice
3-5 tbsp red paprika hot and sweet mixed
salt to taste
little thyme
1 cup water
sausage casing
Place meat in a large bowl. Add all ingrediens. Knead by hand to incorporate all seasonings. Refrigrate overnight if you can't stuff. Next day, stuff into clean sausage casing and freeze them for later. You can refrigirate them for couple of days also.
Before you bake poke them with the fork several times. I always put 1-2 tbsp water under it and bake in the center 350F oven until gold and crisp. 1 hour maybe I dont remember the time. It depends how fat you stuffed the casing.
It is very tasty! You can serve it with mashed potato, sweet and sour red cabage or pickeles
If you can't find the casing you cam shape it and fry it in a pan.
Jó étvágyat!

No comments: