Saturday, December 14, 2013

Monarch hírek

Ma, December 14 reggelre nagy meglepetésemre kikellt az első Monarch pillangó. Az elmult héten fagy pontnál volt a hőmérséklet és már azt hittem ebben a szokatlan hideg időben nem fognak kifejlődni, de tévedtem. Már másik kettő bábja is teljesen sötét. Látni bellül a pillangó szárny szineit. Remélem a napokban azok is kibújnak. A többi még világos zöld. Azok a későbbiek.




 Ebből jött ki:

Ugye de szép!






...és még lesz másik is. Látni lehet bellül a Monarch szárnyát a narancs szinekkel. Talán egy-két nap mulva ezek is kibújnak.


Jó hír, már a harmadik is kibújt:



December 18. :
 Már mind az 5 pillangó kinnt van. Tettem be nekik narancs szeleteket és a milk weed virág is nyílik. Ma hideg van de a jövő hétre 70 fokot mond és akkor elengedem őket. Remélem itt maradnak de nem lehet tudni. Egyik napról a mázikra 20 fokot csökken a hőmérséklet. A ketrec jó amit készítettem de kicsi és nagyon nehéz hozzá férni a kamerával fotózni. Azért látni őket. Itt még csak 4 van kinnt de a zöld crysalis ami hátúl van 2 nap alatt befeketedett és kijött a Monarch. Talán, mert 80 fok meleg volt. 

Ha tudok találni szeretnék más lepkét is szaporítani mint például az érdekes  Luna moth ami itt is van Californiában de én még nem láttam. Azt hiszem ezentúl a virágokat allulról fogom nézni a nyáron, hátha találok lepke tojásokat. :)
Úgy tudod meg, hogy melyik a fiú és melyik a lány a Monarch-ok közül, hogy a fiúnak van két fekete pont alul a szárnyán amit lehet jól látni. Énmég nem  látom a külömbséget a kettő között lehet később a párzási időben jobban lehet majd látni, vagy mind lány. Majd még jobban megnézem őket kinyitott szárnnyal. 
Kiderült, hogy 4 lány van és csak egy fiú. A fiú a leg későbbi és a legkisebb. teljesen tisztán lehet látni a két fekete pontot az zlsó szárnyán:

Eggyütt öten. A baloldali utolsó a fiú. A többi a lány:
Az egyik lány:



No comments: