Sunday, August 16, 2015

Mexicói vacsora

Tegnap a TV-ben egy mexicói főző műsort néztem. Általában a Taco-n, burito-n, salsa-n kívül nem nagyon szoktam mást készíteni ami a mexicói konyhából van de most ez a saláta nagyon megtetszett és ma megcsináltam. Nagyon finom lett. Könnyű elkészíteni ti is meg tudjátok csinálni. Igaz egy valami nem volt itthon, a Tomatillo, amit én soha nem használok, (olyasmi mint a zöld paradicsom) de így is finom. Spanyol rizsát csináltam a sült csirke mellé és főtt kokuricát. Így igazi mexicói ízek lettek.

A Pico de Guacamole saláta:

2 közepes uborka kis kockákra vágva (ha nagyon magvas azt kiszedni. Én perzsa uborkát használtam.
4 tomatillos (nekem ez nem volt így kihagytam)
1-2 zöld alma ami savanykás kockára vágva (itt Granny Smith)
2 zeller szár vékonyra vágva
1/2 csésze piros hagyma felkockázva
1-2 jalapeno paprika nagyon apróra vágva (erős paprika de az ereje kivágva)
1-2 csésze cilántro felvágva apróra( nem a petrezselyem de hasonló, nagyon illatos,  nem tudom otthon van-e)
1-2 frissen kinyomott lime citrom leve
3 nagykanál oliva olaj
2 kiskanál só
3 érett advocado felkockázva ( azt hiszem már van otthon is)

Mindent összekeversz és a végén rakod csak bele az Advocádo-t hogy ne törjön össze nagyon. lehűtöd, hogy az ízek összeáljanak.

A Spanyol rizsa is egyszerű nagyon:

2 csésze rízs
1/3-1/2 csésze olaj
1 kis kanna paradicsom pöré
6 szál cilántro felvágva
1 kis kanál só
1 kis kanál foghagyma összezúzva
4 csésze víz
1 csirke kocka (itt chicken bouillon) de ha van csirke leves akkor az is jó.
Pici őrölt cumin or comino de nem a kömény
Pici örölt fekete bors
Az olajat felmelegítjük és a száraz rizst világos barnára pirítjuk benne. Közben ha nincs húslevesünk a vízben a bouillon kockát felolvasztjuk. Felöntjük a rizst vele, bele a többit és fedő alatt lassu tűzön 20-30 percig főzzük. Nekem jó lett 20 perc alatt. A recept 40 percet ír de az sok szerintem.
Mind ezt sült hús mellé tálalod. Nálunk csirke volt de sült ropogós malac is finom.

Jó étvágyat!

No comments: