Saturday, April 26, 2008

Védett kert


Mióta ide költöztünk a hátsó udvart rendezzük állandóan a madarak és a Vizsláim segítségével. A madarak ültetik a fákat a vizslák gyomlálnak. Én meg ami marad azt fényképezem... Sokszor vettem kissebb virágot, hogy szinesebb legyen de a természet mindig visszaállította jungle stylusra. Azért vannak rózsáim és még egy orgona bokrom is ami Californiában nagyon nehezen marad meg és ritkán virágzik. Ennek is kellett vagy 15 év mire az első virág kinyílott rajta. Csodálatos illata van. Lila orgona, mint otthon. Van pár gyümölcs fám is amit már mi ültettünk de a sok másik fától nem igazán marad meg. A két sárga barack fám tavaly egyszerre halt ki amit nagyon sajnáltam, mert évekig csodálatosan finom barack termése volt. Most ültettünk helyette újjat, remélem megmarad.

Ez az az időszak mikor a hatalmas Fikusz fa az udvar közepén levelet hullat és minden tele van vele, nem győzöm söpörni. Viszont a nyáron mikor bejön a hőség finom hüvöset ad ami nagyon fontos. Sokszor 100-110 fok is van a Valleyben és fák nélkül minden kiégne a kertben. Kikit, az Amazon Parrot-ot is ezen a fán fogtam kb 15 évvel ezelőtt. Azóta velünk van. Akkor beszélt Angolul, énekelte a "God Bless America" és "Happy Birthday" számot. Ma már inkább magyarul beszélget, főleg ha akar valamit. "Na mi van neked?" Teljesen úgy hangzik mint én. Az évek során nagyon sok papagáj és kisebb madár élt a kertben. Pl. Love birds (most egy kéket meg is fogtam annyira szelid volt), cockatiels, parakeets, finches, humming birds, mocking birds, lories(nem tudom a magyar nevüket sajnos) és sok más fajta jön csapatostul a Fikusz fa gyümölcsére. A kert igazán egy Bird Sanctuary lett amit nem is bánok. Van az erszényes Oposszum is. Ők éjjel jönnek elő. Ezt épp reggel találták meg a Vizsláim.

No comments: