Thursday, May 8, 2008

Az Állatkertben

Elveszett Paradicsom... mármint szabad Élet. Ne érts félre nem vagyok az állatkert ellen. Nagyon sok állat már rég kihalt volna ha nem születtek volna az állatkertekben. Sok gondoskodás, türelem és a körülmények között a legjobb hely, hogy a kihalóban lévő fajokat megmentsük. Érdekes látni, belekukkantani az életükbe még így bezárva is. Nekem az egyik legkedvesebb szórakozásom kimenni az állatkertbe. Sajnos csak reggel 10-től nyit így a legjobb időszakot a fényképezésre elszallasztom de még így is elég jól sikerülnek a képek. Néha azért sokat kell várnom mire egy egy alany megmozdul. Nem tudom őket okolni a lustaságért hiszen szegények be vannak zárva, elég unalmas lehet nekik. A Los Angelesi Állatkertet most újjítják fel. Sok rumli van az építkezés miatt. A Gorillák helye már készen van és igazán nagyon jó, szép helyük lett de az elefánt még sehol. Persze tőlük kellene véleményt kérni... Ennyi milliomos itt Los Angelesben és ilyen lassan készül. Szégyen!

Azért van mit nézni. Az oroszlán pár is elég öreg már. Sokat fotóztam őket de még egyszer sem sikerült akkor elkapnom mikor épp üvöltött. Viszont ahogy elmegyek már kezdi is. Itt Éppen nagy kegyesen felállt és mintha észre vette volna, hogy fotózom nagyon figyelmesen figyelt. Jó zoom lencsét használtam EF 70-300 IS. Jó messze van tőlem, nem könnyű éles képet készíteni a kézben tartott géppel.
A három tigris kölyök olyan hancurozást csinál, hogy alig lehet a Kamerával utánnuk menni. Sikerült pár kép róluk is bár itt csak ketten vannak az anyjukkal.A Zebra a másik nagyon sokat filmezett, fényképezett lakója az állatkertnek. Érdekes a fekete csíkjával. Tudtad, hogy nincs két egyforma mintájú csikozás? Minden zebraának egyéni mintázata van. Nekem utoljára szerencsém volt elkapni épp a Zebra verekedést. Volt egy köztük amelyik nem volt kibékülve a másikkal. Ezt most tapasztaltam elősször mióta kijárok. A sport beállítással egymás után készítettem a képeket róluk így lett egy pár igazán jó.

Ha nem olvastam volna a leírást bizony Fox-nak nézném a Mane Wolf -ot. Hosszú orrával, hegyes füleivel és a rozsda szinével a legtöbb ember foxnak hivja. Pedig a dog(canin) családba tartozik. Magas hosszú lábaival a legnagyobb tagja a vad kutyák családjának. Ezt írja a leírás róla. Mindenesetre egy pillanatra sem állt meg, hogy egy igazán jó képet tudjak róla csinálni. Talán a következő alkalommal. A legtöbb ember mindig a majmoknál van. Talán, mert azok hasonlítanak az emberre a legjobban. Nem kinézetre értem bár ott is van sok hasonlóság, hanem viselkedésre. Nézd meg ezt a képet olyan mintha két öregasszony traccsolna. Figyeltem őket egy darabig. Igen belemerültek a beszélgetésbe. Lehetett rajtuk látni, hogy megértik egymást. Az öreg figyelmesen hallgatta a másikat. Szinte teljesen olyan képet vágott mint egy ember.


Leave Comment:

1 comment:

Anonymous said...

Wow! Your pictures are very beautiful. Too bad I can't read the posts.