Friday, November 14, 2008

A gaz is lehet szép.

Ha kimegyek a Californiai hegyekbe az év legnagyobb részében csak száraz gaz van mindenhol a víz hiány miatt. Most is épp ég Santa Barbaránál, Montecito Hills. Több mint 100 ház már leégett, 13 sebesült van idáig. Nagyon sok híres szinész él ott, mint Michael Douglas , Catherine Zeta-Jones; Rob Lowe; and Oprah Winfrey. Ha így haladunk már tényleg nem marad növényzet körülöttünk, pedig igazán szép még a száraz gaz is így ősszel, mikor teljesen átszineződik.
Sajnos ma már több helyen is ég Los Angeles. Térkép , Hírek, ahol megnézheted a videókat, Képek A múlt héten még esett egy kicsit az eső de három napja meging 90 fok felett van a hőmérsékltet és a Santa Anna szél erősen fujdogál.

Tavaly fotóztam ezeket a képeket a Gormanon. Sok helyen a hegy teljesen bordó szinű, máshol pedig szürke a gaztól. Sajnos a nevüket nem tudom, de én még így képen is érdekesnek találom őket.
Tomato Tart...... én gyors pizzának hívom:

Az egyik itteni magazinban, a Sunset-ben találtam ezt a receptet ami nagyon gyors és finom. Kész rétes lap nyers paradicsom, hagyma, oliva olaj (helyette jó az olvasztott vaj is), mozzarella sajt, reszelt parmezsán sajt, bors só, paprika és egy pici friss kakukkfű.
Lapos tepsit kibélelsz papírral, befújod egy kis olíva olajjal, leteríted az első rétes lapot, megint befújod vagy kened egy kis olíva olajjal és megszórod egy kanál reszelt parmezsán sajttal. Utána még teszel ugyan így rá 6 lapot rétegesen. Parmezsán sajttal az utolsó lapot is megszórod. Lenyomkodod, hogy összeragadjanak.
Arra a vékonyan felszeletelt hagymát szórsz el, majd felszeletelt vagy nagyobbra reszelt mozzarella sajtot, annak a tetejét pedig vékonyan felszeletelt friss Roma paradicsommal teríted be.
Megsózod, borsozod egy picit és megszórod egy kis apróra vágott kakukkfűvel (thyme angolul). Én az ollóval szoktam egy kicsit rávagdosni.
Előmelegített sütőben 375 fokon sütni míg aranysárga. Kb 30 perc. Kihűtöd vagy 10 percig és felszeletelve tálalod. Irtó finom. Gombával is variálhatod.

Én kipróbáltam ugyan ezt MEXICÓI MÓDON, mert a fiaim nagyon szeretik a mexicói ételt, úgy, hogy a parmezsán helyett a lapok közé fehér és sárga chedar sajtot tettem és az utolsót pedig bab pürével kentem be. (ezt a mexicói pizzában használják itt, főtt tarka bab püré) Arra tettem az előzöleg hagymával, chili paprikával, sóval, borssal ízesített lepirított darált húst (használhatsz maradék súlt húst is) Jól megszórtam a reszelt chedár sajttal. Ha otthon lehet kapni csipős paradicsom szószt, a catchup vagy taco szózhoz hasonlót akkor azzal a húst a sajt előtt kicsit meglocsolod. Utána jön rá a szeletelt paradicsom elterítve. Kakukkfű ehhez nem kell! Sütni egy kicsit tovább kell kb. 50 perc 350 fokon. Nagyon finom mexicói pizza lett belőle. Próbáld ki és variáld ahogy te akarod.
remélem ízlik. Aki akarja ide tettem az eredeti angol receptet is: Tomato Tart



No comments: