Friday, January 9, 2009

Főzzünk egy kicsit

Stracciatella with Broccoli Rabe..

Ez egy olasz recept a Sunset Magazinban volt. Ma csináltam meg és nagyon finom. Igazi comfort étel. Én nem vagyok leveses de ez könnyű, gyorsan meg van és finom is. A Broccoli-val soha nem tudtam mit kezdeni, csak párolva ettük idáig. Így most már levest is tudok készíteni vele. Ez a leves nem egytál étel kell még valami utána. Én Shepperd's Pie-t csináltam ami igazan csak krumpli puré és a tetején egy réteg gombás darált hús (pörkölt féle, lehet maradék is) leterítve reszelt cheddar sajtal és a sütőben 30 percig kb megsütve. Ez is finom lett!

Így néz ki a Stracciatella leves:

Belevalók:

2 quarts(kb 6 kávés csésze) csirke leves (lehet kész is)

2 foghagyma gerezd összenyomva

só, bors, pici citrom

3 nagy tojás

2 evőkanál finomra örölt semolina azt hiszem buzadara

1 csésze finomra reszelt parmezsán sajt

12 ounce kb 34 dkg broccoli virág és levél is lehet.

Lassan főzöd a levest letakarva a 2 gerezd összenyomott foghagymával kb 15-20 percig. Utána kidobod bellőle a foghagymát. Ha sózni kell sózod egy kicsit. 1/2 csésze levest félreteszel a többibe pedig beleteszed a broccolit. 3-4 percig lassan főzöd mig kicsit puha de még szép zöld szinű. Közben felvered a 3 tojást egy tálban a 1/2 csésze levessel, parmezsán sajt és semolina keverékkel. Leveszed a levest a tűzröl és lassan beleöntöd a tojás/sajt keveréket. Nagyon lassan húzogatod a kanalat, hogy rongyos legyen. Pici borssal pici citrommal izesíted. Próbáld ki, nekem nagyon ízlett! Ha egyszer már megcsináltad utána gyorsan megy. Jó finom ropogós kenyér darabokkal tálalod.
A Broccolinak nem tudom a magyare nevét mi soha nem ettünk otthon de itt a képe. Nagyon egészséges, salátában is jó nyersen.
Broccoli:

No comments: