Wednesday, May 20, 2009

Kőrözött

Ha a a szakács elsózza az ételt azt szokták mondani szerelmes. Hát ez már nem áll fennt nálam de a körözötett viszont jól el sóztam. Tengeri sót vettem és úgy látszik erősebb, mert a túrót megduplázva is ehetetlen sós lett. Itt egy kicsit trükkös kőrözötett készíteni, mert nincs az a jó finom magyar túró ami otthon volt. Az itteni Cottage Cheese ami a túrónak felel meg folyik és nem áll össze. Rentgeteg grizt kell bele tenni ha rétest vagy túrós palacsintát készítünk. Mindegy ez egy másik téma... Most maradjunk csak a körözöttnél: végül is sajnáltam kidobni és tegnap vacsorára kisérleteztem vele. Tulajdonképpen vaj, túró és nálam cream sajt ami benne van így a krumplira jó. Megfőztem egészben a krumplit, felszeleteltem egy kis kolbász zsírt a tepsi aljára és arra fektettem le egy sort. Megszórtam bacon (töpörtyűhöz hasonló) és füstölt kolbász darabokkal. Felvertem 15 tojást egy doboz tejfellel és a sós kőrözöttel és ezzel a szósszal öntöttem le a rétegeket. A sűtőben közepes melegen pirosra sütöttem. Irtó finom lett! Féltem, hogy a kőrözöttben lévő köménymag miatt majd rossz íze lesz de nem inkább adott neki egy kellemes pikáns ízt. Hagyma most nem volt benne. Savanyú salátával nagyon ízlett mindenkinek. Aki esetleg nem tudja a kőrözött receptet lefordítom angolra. Nagyon finom szendvicsekre vagy csak magában. Én juh túró helyett Feta sajtot használok a franciát vagy a californiait, mert azok nem annyira erősek. Juh túrót még nem találtam itt. Régen a Hoop Cheese volt az USA-ban hasonló mint a magyar tehén túró de ma már nem lehet kapni Californiában, mert hamar romlik. Most felfedeztem egy kissebb adagokban árult Farmer Cheese-t, orosz eredetű ami megint jó. Ha az sincs akkor 2 doboz Cream Cheese-t keverek össze a Feta Cheese-el, vajjal, kevés apróra vágott hagymával, köménymaggal, sóval és piros paprikával. Angol recept:

KŐRÖZÖTT:
16 oz Farmer Cheese or Fresh Cheese, Hoop Cheese or Cream Cheese
1/4 lb. butter (unsalted)
16 oz Feta Cheese California or French
3-4 Green Onion chopped
1 teaspoon Caraway seed (you can ground it if you don't like the whole seed)
salt,
Red hungarian Paprika to give it a nice pink color

First you choop the onion in the prossesor, add the butter and Cream Cheese or Cottage Cheese. Blend it well than add the rest of the seasoning and again blend it well. Very good on sandwich or just use it as a dipp for raw vegetables. If you don't like the onion you can skip that. Good party food! A főzés után sétáljatok egy kicsit a virágaim között:


Delphinium:Napraforgó: Piros lilliom:Gazania:Daylilly:..és az Olympiára készülő kacsa: Get ready, set, Go!

No comments: