Thursday, June 25, 2009

Júniusi bogár és más Macro fotozás

A tegnapi randevum egy June Bug-gal volt ahogy mi itt hívjuk őket. Ha jól tudom ezt hívtuk otthon Csere bogárnak. Mindig ilyenkor Júniusban jönnek este repkednek és nemsokára eltűnnek. Kiváncsi lettem végig olvastam az róla az encyclopediát. Érdekes dolgokat tanultam róla. Soha nem is tudtam, hogy a nagy fehér Grub (Lárva) a földben ami a gyökereket eszi az tulajdonképpen a June bug egyik állapotában. Ilyenkor kelnek ki és jönnek fel. Virágok és leveleken élnek. Régen gyógyszerként használták őket a lerobbant szervezetű betegek felépítésére mivel a sült bogár nagyon sok proteint és hízlaló zsiradékot tartalmaz. A leírás szerint hamuban megsütötték, megpucolták és porrá őrölték. Ebből langyos tejjel ital készítettek amitől a beteg visszanyerte erejét és étvágyát.

Állítólag kellemes édes íze van és nem lehet vele betelni. Nem szabad sokat enni bellőle a magas protein és zsír tartalma miatt. Na én azért nem kóstolom meg!! Talán ha nem lenne mit ennem a vadonban kipróbálnám. Itt egyre több a "Survivor" film amit mindig nézek, így erre is gondolok. Mi lenne ha én is ilyen helyzetbe kerülnék? Úgy a Lárva mint a kifelylett bogár alkalmas erre. A megsütés után a Jungel leveshez is lehet adni vagy eltenni megszárított formában szükséges időkre. Jó azért tudni...nem? Na maradjunk csak a valóságnál!
Nagyon könnyű őket megfogni. Emlékszem sokat játszottak vele a gyerekek is. Még otthon is cérnát kötöttünk a lábukra és úgy repültettük. Különböző szinűek, orange-tól egész sötét barnáig is van bellőllük. Én is tegnap egy ilyen igen mosolygós közép barna színűt találtam a Liliomon, ahogy a Macro lencsémmel a bogarakat vadásztam Morzsával és Pirivel együtt.
Morzsika először nem tudta elképzelni mit kukucskálok olyan figyelmesen a bokrokon, füvön, de lassan leesett neki és segített. Sajnos inkább elzavarni őket. Írtó boldog lett mikor egy egy bogarat meglátott, mindjárt vakkantott egyet: itt is van, itt is van! Persze azok nem várták be mire én odaértem a nagy lencsémmel. Kivéve ez a kedves June Bug ami türelmesen kapaszkodott a liliomba és még meg is engedte, hogy áttegyem a rózsaszín sziromra. Természetesen előbb megmagyaráztam neki jobb lesz a kép róla ha szebb a háttér! A mókusunk is nagy figyelemmel nézte az egészet. Nagyon örült, hogy Morzsa nem őt zavargatta, hanem el volt foglalva a bogár kereséssel nekem. Így kedvére válogathatott a még alig érett almák között, le le dobva vagy hármat- négyet amiért én általában mérges vagyok de most nem figyeltem oda. Így kiszórakozta magát ő is. A kertben egyre több virág nyílik. Ez a liliom , alatta pedig a Csipkés Hortenzia és az elmaradhatatlan sárga Marigoldami állítólag elriasztja a hernyókat, bogarakat. Remélem, mert nem szeretnék megrágott virágokat fotózni!Ez egy másik érdekes pici bogár amit a Gerbera Daisy-n találtam. A nevét nem tudom de ha nem a Macro lencsébe kukucskáltam volna bizony soha meg nem láttam volna!

No comments: