Sunday, August 9, 2009

Pókok

Szeretek éjjel a zseblámpával kimenni a kertbe és vadászni a Vizsláimmal. Persze legtöbbször semmi nincs csak néhany cserebogár és esetleg egy - egy Opossum de mégis jó szórakozás leginkább a Vizsláknak. Piri, míg fiatalabb volt a lámpa fényre is vadászott. Morzsa a kicsi nem megy el mellőllem mintha mondaná: "Nem kell félni én itt vagyok melleted!" és ha meg meg zörren egy ág már felemeli a lábát amúgy Vizsla módra, szépen beáll a vadászállásba. Valamelyik este megint felfedeztünk egy kis possomot de nem bántották miután rájuk szóltam. Úgy is sok csiga van had egye.

Napközben a Macrót próbálgatva jöttem rá, hogy a hangyák milyenek is közelről. Sokkal nagyobb bogarat elvisznek, mint a saját testük. Figyeltem ezt az egyet már majdnem leesett a drótról a nagy terhe miatt, mikor a többi ment neki segíteni. Nagyon érdekes. Pókok is vannak de általában éjjel jönnek elő. A nagy melegben igen szépen kifejlődtek. Akkora precíz pókhálót raknak, hogy csoda. Próbáltam lefotózni őket de csak zseblámpa fénynél, mert különben elmennek. Úgy olvastam letakart flash lámpát kell használni, hogy ne legyen olyan erős a fény. Nem is olyan egyszerű. Ez a pók pl. kerti napernyőre rakta a hálóját. Dolgozott rajta egy fél este, félméteres az átmérője. Nagyon szépen, szimetrikusan megépítette.Ez egy másik nagyhasu pók a bokrok között. Ez pedig az udvar közepén a nagy fa csúcsáig viszi a szálat. Nem tudtam megállni, hogy a photoshoppal ne adjak hozzá. Kb. dió nagyságu pók.Talán pár sikerült. Irtó érdekes a természet ezzel a sok különös lénnyel. Igazán csak akkor látod meg őket ha figyelmesen nézed, keresed. A Nagyító lencsével és Macró lencsével ahogy leveszem látom a részleteket amit szabad szemmel nem is veszek észre rajtuk. Érdekessek nagyon. Vigyáznom kell, mert pl. a Black Widow Spider (Fekete özvegy póknak fordíthatnám magyarul,talán így is hívják) nagyon mérgező ha megcsíp valakit. Ha nem bátják, ő sem bánt így engem nem zavar de a Vizslákra veszélyes ahogy az orrukkal megpiszkálják félő, hogy támadni fog. Én szeretem a kertben a pókokat sok szunyogot, legyet megesznek ami nagyon hasznos főleg mióta annyi járvány van amit a szúnyogok terjesztenek. Így én nem permetezek mű dolgokkal, mert akkor a Katica és más bogarak is elpusztulnak és akkor mit fogok fotózni! Ennek az a hátránya, hogy több lesz a pókháló és többet kell pucolni.
Ez itt alul a Black Widow Spider: három-négy centiméter nagyságu. Sokan félnek tőle.

No comments: