Monday, September 7, 2009

Labor Day

Ma ünnepelünk, méghozzá a Munkát... Labor Day van. Na és ki akar dolgozni? Én nem az biztos de sajnos kell. Nem is a munka inkább, hanem az ember nem azt csinálja amit szeretne igazán csinálni. Nekem minden amit nem önként csinálok, munka. Így ma én azzal ünnepelek, hogy nem dolgozom semmit. Tegnap úgy is kifőztem magam elég is volt bellőle. Hamburgert sütöttünk, scallop, kukorica, hagyma a barbequen. Mellé paszta saláta és french fries krumpli Dolores chili-vel. A french fries egy kisérlet volt most, hogyan lesz illetve marad ropogós kisütés után.

Így:
A megtisztított burgonyát felvágod hosszú szeletekre és HIDEG vízbe áztatod legalább egy fél óráig.
Utána lecsurgatod és adagonként mielőtt a forró 350 fokú olajba teszed jól letörűlgeted, hogy ne maradjon rajta víz.
Csak rövid ideig, 1-2 percig, átsütöd az egészet adagonként , kiszeded rácsra. Vársz vele 6-7 percet illetve míg az egésszel kész nem vagy. Utána újra sütöd a forró olajban aranysárgára. Tálaláskor sózod.
Nagyon finom ropogós lett épp olyan, mint amit a McDonalds árul. Nekem idáig mindig megpuhult sütés után. Nem maradt ropogós de ez nagyon jól sikerült. Mi a felmelegített Dolores Chilivel öntöttük le. Nagyon finom de hízlaló! A burgert a kinti tűzön sütötte Csaba. A darált marha húst soyával, bors és foghagyma porral marinétolta, sütés előtt áttekerte vékony bacon(szalonna) szelettel. A burger titka, hogy nem szabad a darált húst sokat gyömöszölni. Nagyon finoman, óvatosan kell megformálni és úgy, hogy a széle vastagabb mint a közepe. Közép melleg tűzön nem sokat forgatva sűtni. Egy hamburger-nél többet nem is tudtunk megenni bellőle olyan laktató. Hamburger buciba tesszük mayonéz, saláta, paradicsom szelet, sajt sült hagyma karika jön közé. Rach vagy ketchup szósszal is meglocsolhatod.
Mindez nagyon sok munka. Sokkal könnyebb hozni kész hamburgert de az azért nem olyan jó izű, mint amit mi sütünk a tűzön.
Végül is azzal fejesztem be a napot tegnap, hogy a Holdat fotóztam. Még idáig soha nem sikerült egy normális képet készíteni a holdról az én kamerámmal. A kis automata canon sokkal jobb képeket készített és már kezdtem beleunni a próbálkozásba. Míg tegnap végre rájöttem.... Persze kellett az álvány is hozzá, mert akárhogyan igyekszem nem mozogni, a Canon olyan érzékeny, hogy minden kis mozdulat látszik a képen.
A mi Holdunk:


Most látom a feltöltés után, hogy így lekicsinyítve alig lehet a dombokat látni rajta amit a nagy kép nagyon jól kimutat. Érdekes terület.. Tegnap már nem volt Telehold azért a jobb oldal már árnyékban van egy kicsit.

No comments: