Friday, May 14, 2010

Pancsoló kislány..

...pancsoló igen de kislány már régen voltam. Nem baj, mindennek meg van az ideje. Mondhatnám úgy is: Marad a gyerek ha játszik. Az elmult két hétben én is játszottam, pancsoltam. Már évek óta van egy nagy Jacuzzi az udvaron de alig ülünk bele. Vagy nagyon meleg van , vagy nagyon hideg és a sok vízet cserélgetni benne nem érdemes. Főleg most az elmult években nagyon megszigorították a víz használatot itt Californiában.
Így jött az ötletem a pocsojához. Először az eső vízbe tettem a vizi növényeimet amik idáig kissebb tálakban voltak de a jacuzziban a víz nagyon barna gazdag volt a levelektől így leengedtem a virágaimra és tiszta vízzel kezdtem a pocsojámat. Lassan alakul már. Még köveket kell a hegyekről hoznom körbe rakni, hogy természetesebb legyen. Szűrő és szökőkút féle már van benne így a víz tiszta de a zöld algával még bajom van. Túl erős a nap és nagyon gyorsan szaporodnak. A vizi csigák és alga evő halak viszont nem bánják. A bambusz szépen növöget, a liliom hozza a nagy tenyérnyi leveleket de Lotusz virágom még nincs, mert még hűvös van hozzá, pedig nagyon szép a virága és fogok is bele tenni egyet. Már alig várom, hogy nyíljanak. A vizi jácint is ami úszkál szép lila virágot szokott hozni. 
Van két kis teknősöm is. Egészen picikék, irtó édesek. Ahogy meglátnak már iszkolnak is le a vízbe előllem. Azért sikerül pár kép róluk ha szép lassan, lopakodva megyek közelebb hozzájuk. Remélem majd csak megszoknak. Ez épp napozik és yogázik az egyik jácint levélen.

..hogy lássátok ezek milyen kicsik az egyiket elkaptam és így a tenyeremen fotóztam le. Ő a kissebb de testvérek. Az egyik szeme nem nagyon nyíllik ki, még meg kell kérdeznem az állatorvost. Remélem nem lesz semmi baja! 
Az aranyhalak, a Koi halak már kezdenek szelídek lenni. Jönnek közel ha odamegyek. Van két béka lárvám is de úgy eltüntek mikor bele tettem őket a vízbe, hogy csak egyszer láttam az egyiket úszni. Bullfrog béka lesz bellőllük ha minden jól megy. Jó nagy zöld béka nem a varangyos azt hiszem.

Ez az arany Koi a Parrot's feather között, még egészen fiatal de nagyon szép sárga szine van. Ha a nap rásüt csillog.
Ez pedig a Ghost (szellem) Koi. Érdekes fehér, ezüst csillogása van. Most már tudom, hogy a Koit úgy ismered fel, hogy bajusza van.
Hát nem aranyos? Sokat kell kattintgatni míg sikerül egy egy kép.
Elnézést ha esetleg helyesírási hiba van. Sokszor eltévesztem és azért már néha el is felejtem. Nyugodtan írjátok meg ha valamit rosszul írok.  

No comments: