Tuesday, April 3, 2012

Marina del Rey

Vasárnap hivatalos ügyben Santa Monica-ba kellett mennem így utána elhatároztam, lemegyek Marina del Rey-hez. Gyönyörű idő volt. Se nem túl meleg, se nem túl hideg ami mostanában furcsa és csak örűlni lehet neki, mert olyan kacifántos az időjárás.

Már sokszor fotóztam itt de még soha nem sikerült közel mennem a vízhez. Most épp nyitva volt a kapu ahol horgáztak és lebukdácsoltam. Azért írom így, mert elég nagy volt a szél mikor odaértem és a deck jó erősen himbálódzott. Ezt a szót már régen nem használtam csak most eszembe jutott. Érdekes, hogy az ember nem felejt csak elraktározza a nem használt dolgokat mélyre az agyába. Hébe-hóba azért felbukkannak. 
Na vissza a lényeghez, mert megint elkalandoztam... Lennt a víznél sok barna Pelican volt. Szép szinesek, mert most van a párzási idő.A teljesen barnák fiatalok még nincs szines tolluk. Fészket vagy tojást nem láttam. Ha nem féltem volna, hogy a vízbe esek még ugráltam volna örömömben. De így nagyon ovatosan közel mentem hozzájuk és kattintgattam. Azért figyelni mert azt hiszik etetni akarom őket és jól megcsíphetnek vagy belelöknek a vízbe. Tudok ugyan úszni de a kamerám nem hiszem. 

Barna Pelican  párzási tollakkal és szinekkel. 





Ez egy fiatal barna pelican. 

Még egy foka is volt egészen közel. Irtó játékosak. Várták, hogy a halászok bedobják a kifogott halat nekik. Azon aztán összevesztek a pelikánok! Arról is sikerült pár kép csak még nem kicsinyítettem le.


Évekkel ezelőtt sokszor kirándultunk ide a gyerekekkel. Volt egy nagyon jó hal sütöde ahhol claim chowder-t kagyló levest is készítettek. A kép alá ide teszem nektek a receptet. Nagyon finom! Sajnos már megszünt. A kis butique üzletek nagyrésze is üresen áll. Úgy látszik kevés a túrista nem vásárolnak emlékeket, nincs forgalom. Talán később a mikor bejön a nyár az is megindul. Hajók, vitorlások parkolnak a dock-ok mellett. 


Clam Chowder - Tejszines Halászlé 

Ez a  stílusu halászlé fajta elkészített csirke bouillon-t (kockát) használ,  jó ízt ad és nagyon kevés idő.


1-3/4 csésze Swanson vagy más csirke bouillon ill. kocka
1/4 teáskanál szárított levelek kakukkfű, zúzott
1/8 teáskanálföldi bors
3 közepes burgonya, hámozott és vágva a kockák (körülbelül 3 csésze)
1 a szár zeller, szeletelt (körülbelül 1/2 csésze)
1 közepes hagyma, apróra vágott (körülbelül 1/2 csésze)
2 evőkanál  liszt
1 1/2 csésze tej
2 cans (körülbelül 6,5 uncia) darált vájókagyló,
  • Ezeket tegyük egy 3 literes  fazékba: kakukkfű, bors, burgonya, zeller  forraljuk fel. 
  • Csökkentsük a hőt, hogy alacsonyan főllyön. Fedjük le, és 15 percig, vagy amíg a zöldségfélék megpuhulnak,  főzük.
  • Keverjük el a liszt és a tejet simara. Utána keverjük bele a levesbe. Adjuk hozzá a vájókagylót. Főzzük, addig, amíg besűrűsödik.


No comments: