Saturday, April 7, 2012

Boldog Húsvéti Ünnepeket!

Boldog Húsvéti Ünnepeket kivánunk minden kedves rokonnak és barátnak Los Angelesből!

Emlékszem milyen ünnep volt nálunk a Húsvát mindig. Kommunista rendszerben templomba csak ritkán jártunk de ilyenkor kezdődött a tavasz, nyíltak a virágok és főleg jött a szünet az iskolában. Ez betetőzte a boldogságot nekünk gyerekeknek a családban. Az egész ház nyüzsgött. Sütés, főzés...miközben mi a hugommal a csoki nyuszikkal játszottunk. Hogy, hogy tudták azt a sok főzést mind elintézni régen egy nap alatt, nem értem. Nekem minden modern konyha felszerelés meg van mégis olyan lassan haladok mindennel. Azért nem halunk éhen de irtó fárasztó. Ma a fiam az új elecromos föstölőben fústölte a disznó sonkát. Először próbálta ki  és egy kicsit száraz lett. ..nem is kicsit, túl sokáig hagytuk benne. Azért barbeque szósszal összekeverve szendvicsben nagyon finom volt. Legközelebb majd vigyázunk most már tudjuk. Közben engem megint elfogott a sütési láz és neki álltam egy magyar puncs torta sütésének. Otthon az egyik kedvenc tortám volt. Sokszor vett Kismamám az Emkénél nekem egy egy kávé mellé. Szép idők, régen volt,  igaz sem volt..
Mikor kijöttem ide az Usa-ba az első években egyszer sütöttem is, finom is lett de úgy emlékszem túl édes volt. Azóta is mindig gondolom megint megpróbálom. Nem mindenki szereti a savankás, édes ízét de mivel a fiúk is szeretik a mostani édes-savanyú gumi cukorkákat így gondoltam ezt is szeretni fogják. Elég gyorsan elkészült csak a cukor mázzal nem voltam kibékülve, mert az már túl édes, émelygős lett volna. Így egy kanna trópusi vegyes gyümölcs kompótból készítettem rá egy öntetet citrom lével. Miután bellül a tölktelékbe is tettem a kertben termett cumquat-ból így épp illett is hozzá. Nagyon finom lett, igazi tavaszi, húsvéti torta.
Közben a tojás festésről sem felejtkztem meg. Minden évben festek, igaz ma már nem kaparom ki rá a virágokat mint régen de azért szeretem látni az asztalon. Majd holnap elfogy a húsvéti sonkához. Itt nem járnak locsolni így mi esszük meg! Azért jó visszaemlékezni ezekre a régi már lassan elfelejtett otthoni hagyományokra.






No comments: