Friday, November 8, 2013

Monarch pillangó

Talán még emlékeztek, hogy az év elején vettem egy cserép Milkweed virágot a Descanso Garden-ben, hogy a Californiában kihalóban lévő Monarch pillangót valahogy ide csalogassam a kertembe.  Egész nyáron egyet sem láttam. Csak a sárga és barna Swallowtail tévedt csak néha ide.
Tegnap ahogy nézem a Milkweed-et, hogy kell-e locsolni észrevettem rajta egy szép nagy hernyót. Ahogy jobban figyelem hát 5 Monarch hernyó lakmározott a virágon. Ennek nagyon megörültem, mert úgy látszik sikerült ide csalogatnom a szép narancs sárga Monarch pillangót amiből vasárnap sokat láttam az Arborátumban. Le is fotóztam. Közben egy darázs is megjelent amiről nem is tudtam, hogy ő meg a hernyóra vadászik.
El is határoztam, hogy valami féle képpen csinálok egy bekerített részt a hernyóimnak nehogy a madarak és darazsak megegyék őket. Már megvettem a háló anyagot, holnap nekilátok.
A darázs és caterpillar hernyó mellett még egy zöld Katydid bogarat is megláttam a Macro lencsémmel. Ha nem azon keresztül nézek észre sem veszem úgy beleolvad a levelek és virágok közé!

A szép kövér Caterpillar hernyó. Jól elszórakoztam a fotózásával: Morzsa csak nézte mi a csudát fotózok:




 Itt ez a darázs a piperkőc franciákra emlékeztet a harisnya nadrágban:

 Ez a Katydid:
 Ha jól megnézed szegényke kancsal!
 A darázs is nagyon kerülgette de nem bántotta.


 Szabad szemmel nem is láttam, hogy van mind két oldalon 3-3 szeme:


 Jó kövér már. Állítólag 2 inches lesz mikor kezdi magát begubózni. Azt hiszem így mondják magyarul.
...és ez lesz bellőle:

 Ez egy szép sárga levél:
A desert lily érdekes magháza:

No comments: