Tuesday, June 30, 2020

COVID 19 - egy másik nap

Már sok étterem, üzlet kinyitott de mindenhol csak kevés embert engednek be. Sorba kell állni, igaz nem sokáig de mégis kényelmetlen a szájkosárral az arcunkon a melegben. A mask illetve szájkosár és az egymástól való távolság kötelező. Megértem de akkor a sok tüntetőre miért nem vonatkozott. Kellemetlen, nem lehet jól levegőt venni. Azért mindig felveszem, biztos ami biztos és fertőtlenítőt is használok a kezemre ha megyek valahová.
Általában csak a szükséges dolgokért megyek az üzletekbe. A "kedves" mayor-ünk már azt is beadta, hogy 65 éven felül ne menjünk ki az utcára. Hát nekem muszáj kimenni vásárolni ami kell. Megint be fognak zárni sok éttermet, üzletet, mert megsokszorozódott a halálozás mondják. Sajnos az utakon a trafik visszajött aminek nem örülünk. A kevés ember volt a jó az utakon.
Itthon továbbra is kertészkedünk, Már minden megindult. Nagy dinnyék vannak és boldogan szedegetjük a szép sötét paradicsomokat is. A szilva is érik a kicsi fán. Már féléretten leszedjük, jó savanyú de nem győzzük kivárni pedig van elég jó az üzletben. Ez az itthoni azért más. Emlékszem nagymama mennyit veszekedett mikor féléretten szedtük le a fáról. De úgy volt jó! Hát ez amolyan hobby most. Pisti locsolgatja, ő a dinnyecsősz. Nagyon komolyan veszi, már vagy 4 locsoló fejet vetetett amit mindig szétszed és megcsinál. De minek? Mindegy, valamivel szórakozni is kell. Én vízi virágokat ültettem el a pocsolyába. A Lótusz már nagy leveleket hozott és egy bimbó is van már rajta. A vízi liliomok is szépen hajtanak, kettő már virágzik. Tettem rájuk solar fountain-t, azt hiszem szökőkút. Tiger a macska ki is kapott belőle egy kis aranyhalat de visszadobtam és jól lett. Meg is sértődött, próbálom tanítani, mint a vizslákat de a macska azért nem tanul olyan gyorsan. Legalább tudok fotózni. Van mit. A Better Photo website-on 5 képem is bekerült a döntőbe, finalist.
Piros napraforgó:

 Lotus levél:

 Ez a két szín van még csak a liliomból de a fehér és sárga is jönni fog remélem.


Baby breath:
Pipacs:
 Marigold:

Fairy pumpkin tök: Pár éve vettem egyet, mert azt írták hasonló édes, mint az otthoni. Nem egészen! Eltettem pár magot és kihajtott. Már van rajta 5 tök:
Dália:

 Hibiszkusz:
Ez a finger lime:
Csaba ajtaja előtt ezt találtuk: King snake, vagy másfél méter hosszú volt. 

No comments: