Thursday, February 19, 2009

Tavasz kezdete

Volt megint két gyönyörő tavaszi napunk tegnap és ma. Kinnt sétáltam a kertben a Vizslákkal. Igaz még sáros minden de jó volt egy kis szünet az esőtől. Nem kell beleélnünk magunkat, mert a hét végén megint jön az eső és vagy 10 napig fog tartani. Gyorsan kihasználtam az időt és kattintgattam egy párat a macro lencsével. Az első virág tavasszal itt az én kertemben nem a hó virág, mint otthon ilyenkor hanem az ampró Oxalis. Igaz vannak örökzöld virágok is melyek most a sok esőtől újra élettek. Az Oxalis sárga és rózsaszin szinekben pompázik. A sárga inkább ilyen hűvösebb hónapokban nyillik és a száraz meleg nyáron teljesen eltűnik az udvarról. Ha nem figyelek oda ellepi az egesz kertet. Sokan gaznak tartják. Kellemes citromos íze van, a gyerekek szeretik rágcsálni. A lóheréhez hasonló hármas levele van. Egyszer régen találtam köztük egy négy levelüt is.

Van egy kis alma fánk is ami kétszer is virágzik itt egy évben. Nyári "Golden" alma a termése, igen finom. Tavaly az egész lefagyott, talán az idén már nem lesz olyan hídeg.A narancs fán a tavalyi termés most érik. Ez épp a "Blood Orange" illetve Vér Narancs. A belselye teljesen piros. Nem a legnemesebb narancs fajta de érdekessége miatt ültettük a gyerekeknek. Most virágzik is a mandarin és citrom fával együtt. Az egész udvaron érezni a finom édeskés illatát.Ez az örök nyílló "Iceberg Rose" amit nagy cserepekben tartok. Általában fehér de néha ilyen halvány rózsaszinű a bimbója. Ugye de szép?

No comments: