Friday, March 27, 2009

Hal vacsora

Az orvosok azt ajánlják mindenkinek, hogy sok halat egyen, mert egészséges, főleg ha frissen van fogva. Én is elmentem "halászni" de csak a közeli Marketba. Vettem is két csomag Tilápia nevezetű hal filét.
A Tilapia épp nem a legjobban ajánlott az alacsony Mercury tartalma miatt. Ráadásul a tenyésztett Tilápia magas Omega 6 acidet tartalmaz ami káros lehet a szívbetegek részére de mégis az üzletek tele vannak vele. Nem tudom mi a magyar neve de finom fehér húsa van és nincs benne sok szálka talán ezért is kedveljük. Idáig mindig kirántottam a filéket de most a változatosság kedvéért a csomagon lévő recept szerint sütöttem ki. Mivel Asparágus szezon is van épp volt is itthon egy csomag, így az tettem körítésnek a burgonya püré mellé. A tetejére pedig olíva olajban pirított foghagyma szeleteket. Igazi finom vacsora kerekedett belőle. Lefotóztam nektek :
A hal szeleteket liszttel ősszekevert bors, só és citrom héj reszelékbe mártottam és pici olíva olajon kisütöttem. Mikor mind kisült az olíva olajhoz kevertem 2 citrom kinyomott levét és az előzőleg összeaprított csomag petrezselymet. Ezzel öntöttem le a hal szeleteket.

Az Asparáguszt megpároltam és leöntöttem a majonézes boros szósszal. A 2 evőkanál majonézhez, 1 evőkanál fehér bort, 1 evőkanál olíva olajat, sót borsot kevertem. Egy kis citrom levet is locsoltam rá így finomabb lett. A burgonya pürét én mindig vaj, tejfel vagy aludtej, só, borssal ízesítem. A foghagymát felszeleteltem és forró olíva olajban megpirítottam pár pillanatig utána öntöttem a burgonya pürére.

Próbáljátok ki igazán finom. Ha Tilápia filé nincs akkor jó más hal filé is hozzá. Gyors vacsora. Nem kell annyit panírozni a halat és nem szívja fel az olajat sem tehát egészségesebb.

No comments: