Friday, April 3, 2009

Macro Fotók

Hmn... végig néztem az egyik web oldalon a Macro fotókat. Csodálatosan szines, érdekes világ a bogarak világa. El nem tudja az ember képzelni mennyi furcsa alien kinézetű lények nyüzsögnek a levelek, virágok között. Nagy lelkesedéssel én is kimentem ma a kertbe a Macro lencsémmel bogarakat fotózni. Nagyon jó Macro lencsém van gondoltam biztos könnyű lesz pár jóképű igazán csinos apró bogarat találni. Először semmit nem láttam! Lévén 61 éves a szemem már nem elég jó olvasásra, de távol még jól látok. Nem gondoltam, hogy ilyen nehéz lesz még nagyítóval is pár bogarat felfedeznem. Én azt hiszem ezek leadják a jelt mikor a camerát meglátják a nyakamba és elpucolnak, mint a madarak. Beletelt egy jó fél óra mire az első legyet megláttam. A Vizslák csak néztek mi a csudát csinálok én a földön térdelve és egy helyre meredve azzal a nagy csővel. Ez épp a locsoló fejen napozik. Nálunk még a bogarak is gyorsan mozognak. Muszály kézben tartanom a gépet, mert az álvánnyal soha nem találnám el egyiket sem vagy egy helyen órákig ülhetnék mire valamelyik arra téved. Nem tudom mások hogyan csinálják és hogyan lesz nekik olyan szép éles kép de nekem nagyon sok irtó homályos lett. Mintha minden bogar megtáltosodott volna egy sem akart megállni egy pillanatra sem! Azért pár kép sikerült a legapróbbakról is.
A legjobb megint a legyekről készült, azok a végén hozzám szoktak, sőt elszemtelenedtek. Jó fénykép alanyok, mert szép szines fémszerű visszatükrözésük van mikor a nap rájuk süt. Később mikor már belejöttem és a szemem is hozzászokott a rózsák között találtam pár barna pettyes bogarat ami nem volt nagyobb mint egy gombostű hegy.Vagy például a tettű. Közelebb nem tudtam menni annyira picuri.Ennek meg egy jó nagy fullánkja van. A nevüket nem tudom de így közelebbről érdekes őket látni. Remélem még tudok élesebbet is készíteni ha belejövök.
Majd még folytatom ahogy a képeket lekicsinyítem....

1 comment:

Anonymous said...

I like your macros! Christa.