Monday, September 14, 2009

Zajlik az élet a Venice Beach-en.

A Venice Beach-re kirándultam tegnap, vasárnap. Reggel nagyon borús, ködös idő volt de délre kisütött a nap és nagyon szép felhők jöttek. Így gondoltam kimegyek fotózni a tengerpartra. Szerencsémre még parkoló hely is akadt 10 dollárért. Máskor még az sem volt, nem is tudtam megállni. Mivel a hőmérséklet 20 fokot csökkent a Valley-ben kevesebben mentek ki a tengerhez. Ahogy a képeken láthatjátok nagyon sok a túrista, főleg fiatalok és persze az ott lakó hippik, diákok akik ott élnek nyáron. Érdekes hely, a fiatalok tengerpartja... utcai acrobaták, árusok és más mutatványosok töltik be egy részét a sétánynak. Minden esetre nagyon szines, érdekes és főleg zajos. Minden nemzetiségü embert megtalálhatsz itt. Maga a tengerpart szép puha homokos néha hatalmas hullámok simogatják a partot. Sokan jönnek vitorlával, jacht-al Marina del Rey-ből ami közvetlen mellette van délre. Északra a Santa Monica Beach van ahhova általában járunk. Jó pár képet csináltam egy ideig el fog tartani mire lekicsinyítem őket. Zsibvásár sétány részen. Utcai árúsok, mutatványosok. Tele bóvli dolgokkal. Ezek szines nyári ruhák amit itt a tengerparton hordtak a fiatalok főleg. Nelem is volt régen otthonra de szerintem már nem divat. Nem kényelmes a forró melegben, mert műszálas. Ez sem sok gyöngyöt adott még el nem jól mehet az üzlete!Szines, bolondos napszeművegek. Ezeket sem láttam, hogy az emberek hordanák a városban csak itt a tengernél. némelyik Punk.A pár ugrálás, Brake Dance mutatvány után pénzt gyűjtenek. Artisztnak mondják magukat. Nem tudom... mindenki úgy él meg ahogy tud. Van köztük minden nemzetiségű és minden szinű. Dolgozni próbáltak-e már?! De minden esetre elég jól ki vannak sportolva. Nem kérdeztem meg, csak találgatok, lehet közben az egyetemre járnak és így tartják fenn magukat. Azt hiszem elég jól összejön a napi rezsire való. Rajtuk kívül sajnos nagyon sok drug-os is van akik a beach-en laknak sátrakban. Maga a tengerparti rész nagyon szép. Ahogy közelebb mentem a tengervízhez egy csapat kis madarat láttam. Érdekes volt nézni és fotózni, ahogy be-be szaladtak a víz után kiszedni a kis rákokat amit a hullámok kimostak. Utána mikor megint jött a hullám irtó gyorsan egyszere rohantak ki ellőle. Jó pofák! Némelyik meg is fürdött mindjárt. Kb. akorák mint egy gerle csak gömbölyübbek, hosszabb lábakon. Mindíg csapatban vannak. Azt hiszem a nevűk Common Sandpiper talán így fordíthatnám le szószerint: "Közönséges homok pipás". Úgy is csinálnak. A csőrüket a homokba dugva szivnak fel valamit nagyon gyorsan, mikor a víz visszahúzodik. Figyelve őket gondolom, hogy egy egy rák vagy kissebb vizi bogár fenn akad és így szűrik ki. Mindez nagyon gyorsan történik, mert jön a következő hullám és akkor egyszerre megint szaladnak kifelé a víz elől. Holnap folytatom, gyertek vissza.....

No comments: