Saturday, April 9, 2011

A veréb is madár.

Volt egy ilyen film a Kabossal ha jól emlékszem. Milyen nagy szám volt otthon még mikor Apu élt, moziba menni. Nem volt TV csak rádió. Azt hallgattuk mindig Pesten. ..és moziba mentünk. Később ahogy a TV bejött alig vártuk, főleg ha a Simon Templár vagy Orion sorozat ment. Nem sokat törődtünk a kismadarakkal, természettel fennt a hatodik emeleten. Én igaz mindíg szerettem a növényeket, állatokat de pár házi virágon kivül az ablakban nem volt több. Nem is jött rá még veréb se hiszen belső udvarra nyílott az ablak. Nem is tudtuk mit hagytunk ki. Milyen csodálatos is a természet!
Itt ha reggel kimeyek az udvarra a kis madarak csicseregve fogadnak. A Kiki amazon papagáj Jó reggelt-el köszönt ha épp jó kedve van. A Vizslák már sorba állnak a nagy kerti sétára és persze a reggeli kekszre amit kapnak. Épp csak meg tudom inni a kávémat, mert annélkül egy lépést sem tudok tenni, már türelmetlenkednek.
Igy reggelenként szoktam a kamerát kivinni magammal ha jó idő van, mert ha nem viszem biztos éppen egy szép kis madár jön közel. Tegnap is nálam volt de nem jöttek csak a verebek azok is a ki tett ennivalóra, pedig vártam egy órát hátha betéved valami szebb, még idáig nem látott madár amit lekaphatok. Nem volt szerencsém. Szürke Finch-ek volta ugyan de olyan gyorsak és kicsik, hogy a sok levél között teljesen eltűntek. Már tavaly írtam egyszer, hogy van egy sárga köztük. Nagyon szép kis madár. Ő is megjelent de épp csak a fejét tudtam lefotózni. Minden esetre jó tudni, hogy túl élte a hideg telet ami itt szokatlan volt.
Ma és tegnap megint fagyponton van éjjel. A mult héten meg nyári ruhában rohangáltam olyan meleg volt. 100 F fok a Valleyben!
A Mókus is előjött. Örültem neki már azt hittem a Vércse család miatt mind elment vagy megfogták őket. Szeretem a kertemet, aféle Jungle, csak ne kellene annyi levelet söprögetni!
Itt van pár kép a verebekről. Végül is a veréb is madár és aranyosak is. Két fajta van az egyiknek szép fekete csík fut a feje tetején. A másik csak a szemtelenebb fajta amelyik még a Morzsa ennivalójából is próbál lopni, Morzsika nagy meglepetésére. ....hogy merészeli egy vadászkutyától!

Morzsa nagy figyelmesen lessi a verebeket:

A kerti mókusunk regelizik:
Csíkos veréb:
Baby
A közönséges veréb:
Morzsa szebbik profilja:
Talán a következő reggel több szerencsém lesz és jön egy szép kék madár vagy egy piros. Álmodozz!

A veréb is madár!

No comments: