Wednesday, June 22, 2011

Katica bogarak




Már többször említettem, hogy nagy kertem van. Tele fákkal, virágokkal, bokrokkal amolyan Jungle féle. Azért ilyen, mert 20 éve, mikor a hatalmas fenyő egyik napról a másikra kiszáradt és ki kellett vágni, ültettem két kisebb nyárfa félét amelyikből szerencsére csak az egyik maradt meg. Azért szerencse, mert a gyökere a föld felszine alatt nő és már az egész kertet befedte. Így nem lehet ásni és virág ágyakat készíteni. Sebaj legalább hűvöset ad és ősszel a szép sárga levéllel van az egész udvar beborítva.
Azért vannak virágaim, sok cserépben és sok a földben itt-ott, ahol éppen megmarad. Sok kis madár jár ide, mert el tud bújni az ágak, levelek között. Egy baj van, nincs bogár. A légyen, a hangyán  és a kisebb pókokon kívül alig lehet találni bogarakat. Nyáron később a Csere bogár és a zöld nagy bogár jön elő. Azokat szoktam fotózni. Méhecske az éppen van elég de mennyi méh fotót csinálhat egy fotós, kérdem én!
Látom mások a kedves Katica bogarakat fotózzák én meg csak a legyeket. Ebből kiindúlva elmentem a kertészeti üzletbe és vettem egy doboz Katicát. Itt Ladybug-nak hívják. Gondoltam elengedem őket és lesz mit fotózni. Az utasítás szerint este kell kiengedni, mert lassabban mozognak a sötétben. 1500 darab Katica volt a dobozban. Nem számoltam meg, de sok volt, el hiszem. Felét Ágival kiengedtük különböző bokrokon gondolva, hogy majd ott jól érzik magukat. A másik felét a biztonság kedvéért reggel engedtem el, hogy akkor készítek egy-két Macro képet. Még szerencse!
Lett is pár aránylag jó kép de hozzászokni nem megy olyan gyorsan és a melegben nagyon elfáradtam a hajolgatásban. Bementem lehűlni, hogy majd folytatom a fotózást később. Hát egy óra múlva megyek ki és képzeljétek, egyetlen Katica bogarat sem találtam! A mai napig se látok egyet se! Hova tűnhettek? Érdekes. Lehet nincs a számukra a zöld tetű amit nagyon szeretnek enni. Én nem is spray-elek semmi chemical-el, mert természetesen akarom a kertet hagyni de, hogy ennyire nem szeretnek itt az fura. Állítólag még a madarak sem eszik őket meg a mérgező váladék miatt.

A narancs színű Trumpet fútó is szépen kinyílt végre.

 Ez a pár kép sikerült a Katicákról, legalább ennyi megmaradt bellőlük.
                                     

Több Katicát nem veszek !

No comments: