Monday, June 25, 2012

Macro kisérletezés

A héten a Macro fotózással voltam elfoglalva mikor jutott egy kis időm. Diffuser-t próbátgattam. Nem tudom mi a megfelelő szó rá magyarul, de talán az erős fények elmosása mikor a vakut használjuk. Sokszor a macrónál olyan picik a bogarak, vagy a pl. a virág közepe sötét és kell vakut használni de annak a fénye túl erős. Mivel még nem vettem  kör vakut így csak a kamerába beépítettet szoktam használni mikor kell. Most kitaláltam, hogy papír szalvétát teszek elé és akkor a fény nem lesz olyan vad erős. Lehet venni is diffuser-t de érdekesebb így kisérletezni.Majd azért veszek..

Itt van pár kép ezek így készültek a Canon 100 macro lencsével és a Kenko gyűrűkkel. Persze az egész kertet össze-vissza kutattam bogarakért és alig van egy, kettő. A kis fehér lepkén semmi élesítést nem kellett csinálnom a photoshoppal. Meglepetésemre elég jól jött ki a papírzsebkendő difuserrel is.







 Katydid a Cala lily-n:




Baby Mantis. Alig vettem észre.

 Ezt a pici bogarat több képből raktam egybe, mert nem lehetett minden részét élesen behozni.A kézben tartott kamera sem segített.

 Ilyen lepkét (talán molylepke) még nem láttam. kb az egész 1 cm széles. Nagyon sötét volt a levél alatt így csak a farka lett aránylag éles.

Grasshooper:



Ezek a virágok is most nyíltak ki a pocsolyában:
Papirus:


 A lily sok bimbót hozott de kissebbek a virágai mint tavaly. Talán, mert a koi-k lerágták teljesen. Nagy meglepetésemre azért kihajtott az idén is.


 A Schefflera  actinophylla tropikus növény virága. Más néven Umbrella, magyarul Esernyő virág. Alig vettem észre, mert magasan van pedig 30 éve ültettem. Érdekes virág.
A Stargazer lily is nyíllik. Nagyon mutatós, jó fotózni.




No comments: