Wednesday, April 8, 2009

Méhek

Tegnap ahogy kilépek a hátra a kertbe egy nagy méh kast látok a fán. Tavaly írtam, hogy nem találom hova hordja az a sok méh a mézet a virágokról. Nálunk mindig nyüzsögnek a méhek a Narancs virágon, a Pitosporum virágján és most a rózsaszin Indián Hawthorne virágján. Az egész kert tele van a virágok édeskés illatától. Még a bodza is most virágzik.

Nem vagyok méhész és nem is sokat tudok róluk hiszen városon nőttem fel a hatodik emeleten de utána néztem az interneten. Úgy tűnik született egy új királynő akinek új kast alakítottak. Azt hiszem így hívják. A nagy kérdés most az, hogy ezek vajjon a gyilkos afrikai méhek akiktől itt mindenki fél vagy a rendes, szorgos európai méhek-e. Ahogy összehasonlítottam a talált képeket az információban és az enyémeket, úgy tűnik nincs szerencsém, ezek a gyilkosok. De... méhek méhek ha nem bántod őket ők sem bántanak téged. Reméljük!

Nem tudtam illetve nem mertem közelebb menni hozzájuk fényképezni, állítólag ha egy észreveszi a veszélyt 100 támad, így inkább messziről próbáltam az árnyékban lekapni őket. Már a méhész barátunkat akartam hívni de ma ahogy kilépek sehol nincsenek. Remélem nem költöztek a padlásra. Állítólag azt is szokták.

No comments: